7 kwi 2016

Jesień - Jeleń


Grupa Przestępcza "Jesień", bo tak przynajmniej jakiś czas temu się nazywało toruńskie trio, towarzyszy mi dzisiaj w fabryce. Od rana płyta "Jeleń" z królikiem w klatce na okładce, co w powiązaniu z przewrotnymi, ni to śmiesznymi ni to ponurymi tekstami idealnie owija dźwięki, które jak to zazwyczaj bywa w moich uszach nie jest jednoznaczna, ze się wymądrzę muzyka zespołu wybiega poza gatunkowe szufladki.
W sumie na najnowszej płycie grupy wkurza mnie tylko jedno, ze tak się drastycznie kończy, gdzieś w Kursku, dokąd wiedzie piękna post-rockowa droga podziurawiona psychodelicznymi wypryskami ; No ale jednocześnie tekst w klimacie mojego guru haiku Brzózki
Dziewczyny z Kurska 
Machają na pożegnanie 
Mają czas 
Żeby nie czekać na nic 
Dziewczyny z Kurska 
Machają nam 

 Jelen nie tylko dzięki tekstom, ale i muzycznie bardziej do mnie trafia niż poprzedni material O, jak dla mnie najsłabszy po obiecującym debiucie Dla Najbliższych i niezłej letniej przygodzie z cipy. Nic tylko słuchać, bo jesień już prawie za nami i nadciąga lato;




Brak komentarzy: